Monday, September 27, 2010

J.O.D.O.H





“AKU NK KAWEN!!!” Itulah ayat yg sering ku dengar sejak kebelakangan ni.. ade yg mengadu sbb kawan2 sume dh kawen and ade gak yg merengek nak kawen selepas menonton klip video perkahwinan fairytale.. haissshhhhh….

Semestinya masing-masing ade memasang impian untuk berkahwin begitu juga diriku.. tidak dinafikan kadang2 terpikir lam pala otak bilalah jodoh aku nk sampai or agak-agak sapa lah bakal laki aku nanti?? tapi bila dipikirkan balik jodoh pertemuan ditangan Tuhan. Dia dh tetap kan bila kita kawen and ngan sapa kita kawen..

Kalau si dia dh tertulis bukan jodoh kita bercinta bagai nk rak pon tiada gunanya.. seharusnya kita harus pasrah dengan ketentuan dan berdoa agar diberi jodoh yg baik.. bukan dengan cara seksa diri dan sbgnya.. Dan jika tertulis bahawa si dia memang jodoh kita, bersyukurlah dengan apa yg kita dapat.. Bukannya dengan bangga diri ataupun riak..

Cewaaahhhh.. ade bakat x aku nk jadi penceramah?? haha.. diharapkan yg membaca tidak tersinggung.. bukan untuk mengata tetapi hanya untuk tatapan semua dan juga saya.. silap dan salah harap dimaafkan…

peace not war =)

2 comments:

kamuS said...

wah wahh...
da kmbali aktif ni..huhu
sy nak kawen ngn usop sontorian sy!!
doakan sy~

M!a ChEnTa DhEyA said...

hahaha....
gud2....
amin2....